|
Ro/Pax
- Ferry | ||
GIUSEPPE
D'ABUNDO |
Classificazione |
Classification | R.I.Na. | ||||||||||
Bandiera |
Flag | Italiana - Italian | ||||||||||
Armatore |
Owner | Medimar International - Napoli - Italy | ||||||||||
Varo |
Launched | 24.04.1967 | ||||||||||
Consegna |
Delivered | 1967 | ||||||||||
Cantiere
navale |
Shipyard | Hawthorn Shipbuilders - Hebburn -United Kingdom | ||||||||||
Costruzione
n. |
Yard number | 765 | ||||||||||
Tipo
di scafo |
Hull type | scafo singolo - single hull | ||||||||||
Materiale
dello scafo |
Hull material | acciaio - steel | ||||||||||
Nominativo Internazionale
|
Call Sign | I C V L - | ||||||||||
I.M.O.
International Maritime Organization |
6714562 | |||||||||||
M.M.S.I.
Maritime Mobile Service Identify |
||||||||||||
Compartimento
Marittimo |
Port of Registry | Napoli | ||||||||||
Stazza
Lorda |
Gross Tonnage | 6.037 Tons | ||||||||||
Stazza
Netta |
Net Tonnage | 1.309 Tons | ||||||||||
Portata
( estiva ) |
DWT (summer) | 879 Tonn | ||||||||||
Lunghezza
max |
L.o.a. | 112,63 m | ||||||||||
Larghezza
max |
Breadth max | 17,40 m | ||||||||||
Altezza
di costruzione |
Depth | |||||||||||
Pescaggio
max |
Draught max | 3,66 m | ||||||||||
Bordo
libero |
Freeboard | |||||||||||
Motore
principale |
Main engine | 2 - Pielstick 16PC2-V400 diesel | ||||||||||
Potenza motore
|
Engine power | 10.560 Kw | ||||||||||
Velocità
max |
Speed max | 19,5 kn | ||||||||||
Eliche |
Propellers | 2 - | ||||||||||
Passeggeri |
Passengers | 690 | ||||||||||
Autoveicoli |
Cars | 175 | ||||||||||
Metri
di carico |
Lanemetres | 336 m | ||||||||||
Bunker | Bunker | |||||||||||
Navi gemelle | Sister ship | |||||||||||
Demolita | Scrapped |
Alang
-febbraio 2007 | ||||||||||
Inserita | Posted |
26.11.2009 | ||||||||||
Aggiornata
al | Last
updated | 30.01.2011 | ||||||||||
INFORMAZIONI
STORICHE Venduto nel 2006 alla Yaymouth Ltd - Demolito ad Alang il 19.01.2007
Sold 2006 to Yaymouth Ltd- Demolished to Alang 19.01.2007
|