|
Ro/Pax
| ||
MARTIN
I SOLER |
Classificazione
|
Classification | B.V. n. 10134S- 1 hull march Ro-Ro passenger ship, unrestricted navigation - AUT-UMS, AUT-PORT,INWARET SURVEY | ||||||||
Bandiera
|
Flag | Spagna - Spain | ||||||||
Armatore
|
Owner | Balearia Eurolineas Maritimas - Madrid - Spain | ||||||||
Varo
|
Launched | 06.2008 | ||||||||
Consegna
|
Delivered | 19.01.2009 | ||||||||
Cantiere
navale
|
Shipyard | ASTILLERO BARRERAS - PONTEVEDRA - SPAIN | ||||||||
Costruzione
n.
|
Yard number | 1655 | ||||||||
Tipo di
scafo
|
Hull type | scafo singolo - single hull | ||||||||
Materiale
dello scafo
|
Hull material | acciaio - steel | ||||||||
Nominativo
internazionale
|
Call Sign | E B Z T - | ||||||||
I.M.O.
International Maritime Organization
|
9390367 | |||||||||
M.M.S.I.
Maritime Mobile Service Identify
|
224637000 | |||||||||
Compartimento
Marittimo
|
Port of Registry | St. Cruz De Tenerife | ||||||||
Stazza
Lorda
|
Gross Tonnage | 24.448 Tons - > 24.760 | ||||||||
Stazza
Netta
|
Net Tonnage | 7.618 Tons | ||||||||
Portata
( estiva )
|
DWT (summer) | 4.370 Tonn | ||||||||
Lunghezza
max
|
L.o.a. | 165,30 m | ||||||||
Lunghezza tra le Pp | L. between Pp | 152,50 m | ||||||||
Larghezza
max
|
Breadth max | 25,60 m | ||||||||
Altezza
di costruzione
|
Depth | 15,80 m | ||||||||
Pescaggio
max
|
Draught max | 5,70 m | ||||||||
Bordo libero
|
Freeboard | 1.511,00 mm | ||||||||
Motore
principale
|
Main engine | 2 - MaK 9M43C diesel - 500 rxm | ||||||||
Potenza
motore
|
Engine power | 2 x 9.000 kw (tot. 18.000 kw ) | ||||||||
Velocità
max
|
Speed max | 22,0 kn | ||||||||
Eliche
di propulsione
|
Propellers | 2 - passo variabile/controllable pitch | ||||||||
Passeggeri
|
Passengers | 900 | ||||||||
Autoveicoli
|
Cars | 330 | ||||||||
Metri di
carico
|
Lanemetres | 1.700 m | ||||||||
Bunker | Bunker | fuel oil 660 m3 - diesel oil 90 m3 | ||||||||
Navi gemelle | Sister ship | |||||||||
Inserita
|
Posted |
05.04.2011
|
||||||||
Aggiornata
al
|
Last
updated
|
15.04.2014
|
||||||||
INFORMAZIONI
STORICHE
HISTORICAL
INFO
|