|
Ro/Pax
| ||
SOROLLA |
Classificazione
|
Classification | B.V. n. 01138P - I Hull Mach - F , AUT-IMS (SS) , AUT-PORT (SS) , MON-SHAFT , INWATERSURVEY - Ro-ro passenger ship | ||||||||
Bandiera
|
Flag | Spagna - Spain | ||||||||
Armatore
|
Owner | Transmediterranea - Spain | ||||||||
Impostazione chiglia | Keel laid | 08.01.2000 | ||||||||
Varo
|
Launched | 25.10.2000 | ||||||||
Consegna
|
Delivered | 09.05.2001 | ||||||||
Cantiere
navale
|
Shipyard | Vigo yard of Hijos de J.Barreras - Spain | ||||||||
Costruzione
n.
|
Yard number | C/1580 | ||||||||
Tipo di
scafo
|
Hull type | scafo singolo - single hull | ||||||||
Materiale
dello scafo
|
Hull material | acciaio - steel | ||||||||
Nominativo
Internazionale
|
Call Sign | E B R I - | ||||||||
I.M.O.
International Maritime Organization
|
9217125 | |||||||||
M.M.S.I.
Maritime Mobile Service Identify
|
224600000 | |||||||||
Compartimento
Marittimo
|
Port of Registry | Santa Cruz de Tenerife | ||||||||
Stazza
Lorda
|
Gross Tonnage | 26.916 Tons | ||||||||
Stazza
Netta
|
Net Tonnage | 14.608 Tons | ||||||||
Portata
( estiva )
|
DWT (summer) | 5.000 Tonn | ||||||||
Lunghezza
max
|
L.o.a. | 172,60 m | ||||||||
Lunghezza tra le Pp | L. between Pp | 157,0 m | ||||||||
Larghezza
max
|
Breadth max | 26,20 m | ||||||||
Altezza
di costruzione
|
Depth | 14,84 m | ||||||||
Pescaggio
max
|
Draught max | 6,21 m | ||||||||
Bordo libero
|
Freeboard | 3.012,00 mm | ||||||||
Motore
principale
|
Main engine | 4 -Wärtsilä 8 cyl - 46.00 cm x 58.00 cm - 500 rpm | ||||||||
Potenza
motore
|
Engine power | 4 x 7.240 kW (TOT. 28.960 Kw ) | ||||||||
Velocità
max
|
Speed max | 22,2 kn | ||||||||
Eliche
di propulsione
|
Propellers | 2 - passo variabile / controllable pitch | ||||||||
Passeggeri
|
Passengers | 1.000 | ||||||||
Autoveicoli
|
Cars | 330 | ||||||||
Metri di
carico
|
Lanemetres | 1.809 | ||||||||
Bunker | Bunker | |||||||||
Navi gemelle | Sister ship | FORTUNY | ||||||||
Inserita
|
Posted |
05.06.2008
|
||||||||
Aggiornata
al
|
Last
updated
|
26.04.2014
|
||||||||
INFORMAZIONI
STORICHE
HISTORICAL
INFO
|