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Ro/Ro
cargo | ||
TRAKYA (dal/from 19.10.2010 TRAK) |
Classificazione
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Classification | T.L. - A1,, AMS, ACCU -- LAST SPECIAL SURVEY2000 Oct 31 | ||||||||||
Bandiera
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Flag | Isole Marshal - Marshal Islands | ||||||||||
Armatore
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Owner | BKT RORO - ISTANBUL - TURKEY | ||||||||||
Impostazione chiglia | Keel laid | 20.12.1977 | ||||||||||
Varo
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Launched | 16.05.1978 | ||||||||||
Consegna
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Delivered | 25.08.1978 | ||||||||||
Cantiere
navale
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Shipyard | SASEBO HEAVY INDUSTRIES - TOKYO - JAPAN | ||||||||||
Costruzione
n.
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Yard number | 263 | ||||||||||
Tipo di
scafo
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Hull type | scafo singolo - single hull | ||||||||||
Materiale
dello scafo
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Hull material | acciaio - steel | ||||||||||
Nominativo
internazionale
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Call sign | V 7 P N 7 - | ||||||||||
I.M.O.
International Maritime Organization
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7708273 | |||||||||||
M.M.S.I.
Maritime Mobile Service Identify
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538003262 | |||||||||||
Compartimento
Marittimo
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Port of Registry | Ma Juro | ||||||||||
Stazza
Lorda
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Gross Tonnage | 29.106 Tons | ||||||||||
Stazza
Netta
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Net Tonnage | 9.625 Tons | ||||||||||
Portata
(estiva)
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DWT (summer) | 31.124 Tonn | ||||||||||
Lunghezza
max
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L.o.a. | 190.50 m | ||||||||||
Larghezza
max
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Breadth max | 28.50 m | ||||||||||
Altezza
di costruzione
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Depth | |||||||||||
Pescaggio
max
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Draught max | 8,50 m | ||||||||||
Bordo libero
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Freeboard | 14.190,0 mm | ||||||||||
Motore
principale
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Main engine | 1 - GFV3564B-3 | ||||||||||
Potenza
motore
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Engine power | 8000 kw | ||||||||||
Velocità
max
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Speed max | 17,0 kn | ||||||||||
Eliche
di propulsione
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Propellers | 1 | ||||||||||
Autoveicoli
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Cars | |||||||||||
Metri di
carico
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Lanemetres | 2.550 m | ||||||||||
Bunker | Bunker | 4.372 T | ||||||||||
Acqua dolce | Fresh water | |||||||||||
Acqua di zavorra | Water ballast | 854,48 T | ||||||||||
Navi gemelle | Sister ship | |||||||||||
Demolita | Scrapped |
Alang
- 25.11.10 (Ashish Vessel Demolition)
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Inserita
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Posted |
15.10.2008
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Aggiornata al | Last updated |
14.12.2011
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INFORMAZIONI STORICHE Dopo
mesi di riparazione a Napoli, nel mese di giugno 2009 , la nonostante
ancora allo stato di detenzione ha lasciò Napoli per dirigersi
in un cantiere a Tuzla e continuare le riparazioni e adeguamenti alle
vigenti normative di sicurezza. Nell'autunno scorso doveva entrare
in servizio fra Trieste e la Turchia per conto della compagnia BKT
Ro-Ro (Ship2Shore n.38/2008), ma tale attività non è
andata mai in funzione, in quanto la Capitaneria di Porto di Napoli
ha confermò che la nave seguito di unispezione effettuata
nellambito degli accordi di Port State Control era ancora in
stato di detenzione ed il trasferimento presso un cantiere di Tuzla
era stato autorizzato su richiesta della compagnia armatoriale. Non
sembra pertanto andato a buon fine lintervento condotto dai
Cantieri del Mediterraneo presso i quali la nave era stata portata
lo scorso autunno dopo lacquisto da parte della neonata compagnia
BKT Ro-Ro. I contorni della vicenda sono stati del resto fumosi fin
dallinizio. BKT Ro-Ro è una compagnia partecipata da
numerosi trasportatori turchi, fondata lanno scorso su iniziativa
di uno di essi, Taner Gürkan, con lintento di ricreare,
dopo la cessione di UN Ro-Ro al fondo americano KKR, un nuovo vettore
consortile in grado di offrire tariffe convenienti ai caricatori sulle
linee per lItalia, creandone in particolare una nuova fra Tekirdag
e lo scalo giuliano. LAgenzia Samer, ad ottobre indicata dallAutorità
Portuale di Trieste come agente della nuova compagnia, dichiarò
di non saperne nulla, mentre delle due imbarcazioni apparentemente
acquistate lo scorso agosto, in realtà, essendo la gemella
Jolly Smeraldo rimasta a Messina, solo Jolly Turchese cambiò
vessillo, venendo affidata per le riparazioni appunto ai Cantieri
del Mediterraneo. Un cui responsabile, subito dopo larrivo della
nave, peraltro segnalò linidoneità di questa,
considerate età e condizioni, ad essere rimessa in servizio.
HISTORICAL
INFO
After months of repair to Naples in June 2009, despite still being detained has left Naples and headed in a shipyard in Tuzla and continue repairs and adjustments to current safety standards. Last fall was due to enter service between Trieste and Turkey on behalf of the company BKT Ro-Ro (Ship2Shore n.38/2008), but no such activity has been in operation ever since the Port of Naples has confirmed the ship following an inspection carried out under the agreements of Port State Control was still in detention and transfer to a shipyard in Tuzla was authorized at the request of the shipowner. There is thus no successful intervention led by Cantieri del Mediterraneo at which the ship had been taken last fall after the purchase by the newly formed company BKT Ro-Ro. The contours of the rest of the story were smoky from the beginning. BKT Ro-Ro is a company owned by several Turkish transporters, founded last year on the initiative of one of them, Taner Gürkan, with the intent to recreate after the sale of UN Ro-Ro to KKR American fund, a new Vector consortium offering affordable rates to shippers on the line for Italy, in particular by creating a new stop between Tekirdag and Julian. The Agency Samer, in October indicated by the Port Authority of Trieste as an agent of the new company, declared that he knew nothing, while the two boats apparently bought last August, in fact, being the sister Jolly Emerald remained in Messina, only Jolly Turquoise banner changed, being responsible for repairs to the fact Cantieri del Mediterraneo. A controller is immediately after the arrival of the ship, however, signaled the inability of this, considering age and condition, to be returned to service. BKT is also still a kind of shell companies without valid addresses and neither Nikomedya Denizcilik, the company technical management of the ship, nor Gurtrans, the transport company Taner Gürkan, have responded to our questions, presumably because the crowding out of. Besides, even with regard to Cantieri del Mediterraneo, the stubborn silence is inexplicable in connection with the hypothesis that the company headed by Luigi Salvatori has proved incapable of remedy, even if to do so, the shortcomings of Trakya or after months of work, the owner turkish turned out to be insolvent.
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