Goletta   Schooner
AMIBON
Classificazione
Classification
Bandiera
Flag Belize
Armatore
Owner
Operatore Manager  
Varo
Launched ristrutturata/refitted 2005-2006 -2011
Consegna
Delivered 1931
Cantiere navale
Shipyard Nikolai Shipyard - Ucraina
Costruzione n.
Yard number 492
Tipo di scafo
Hull type scafo singolo - single hull
Materiale dello scafo
Hull material acciao - steel
Nominativo internazionale
Call Sign
I.M.O.   International Maritime Organization
M.M.S.I.   Maritime Mobile service Identify
Compartimento Marittimo
Port of Registry Belize City
Numero di Registro Official Number
Posizione attuale Actual position
CLICCA QUI / CLICK HERE
Stazza Lorda
Gross Tonnage
Stazza Netta
Net Tonnage
Dislocamento Displacement 98 Tonn
Portata (estiva)
DWT ( summer)
Lunghezza max
L.o.a. 30,0 m
Larghezza max
Breadth max 6,10 m
Altezza di costruzione
Depth
Pescaggio max
Draught max 3,65 m
Bordo libero
Freeboard
Motore principale
Main engine 1 - Vetus Deutz 6 cyl
Potenza motore
Engine power 195 Hp
Velocità max
Speed max 12,0 kn
Eliche
Propellers 1 - passo fisso / fixed pitch
Bunker Bunker F.O 6.900 liters
Acqua dolce Fresh water 6.500 liters
Autonomia Range 4.000 nm
Passeggeri
Passengers 13
N. alberi e altezza
Must n. and h. 2 -
Vele
Sails 400 m2 (Marconi)
Equipaggio Crew
Navi gemelle Sister ship  
Inserita
Posted
02.12.2015
Aggiornata al Last updated
02.12.2015
INFORMAZIONI STORICHE
Costruita da Nikolai Cantiere Ucraina per Llyods 100 A1 - La documentazione però è andata perduta.
Fu costruita come una classica e moderna goletta con i piani di una goletta, disegnata, personalizzata e costruita da John Alden nel 1931. L'originale era stata costruita da Great Lakes Boat Building Corporation per il signor Sterling Morton di Chicago.Per la costruzione dello scafo in acciaio si è cercato di attenersi il più vicino possibile al disegno originale e specifiche.
Scafo in acciaio con telai in acciaio e le traverse di eccezionale forza. (Scafo S-incorniciati)
Sovrastruttura in acciaio con pannelli in quercia massiccia sotto teak compensato marino.Acciaio inossidabile Oblò in sovrastruttura
Oblò in acciaio a Hull.
La nave è stata più volte ristrutturata durante il quale è statao aggiunto un ponte in un ponte in teak.
Dopo alcuni anni di abbandono da parte del prossimo proprietario è stata ristrutturarta nell'autunno 2010 e l'autunno 2011, durante il quale ha ancora una volta è stata riportata all' antico splendore. Dal novembre 2011 è pronta a navigare, anche se nell'agosto 2015 era in porto a Palma di Maiorca in visibile stato di abbandono.

Denominazioni
Bandiere
HISTORICAL INFO
Built by Nikolai Shipyard Ukraine to Llyods 100 A1 and even so the documentation to this has been lost, the quality of construction shows absolutely everywhere.
Built as a Modern Classic to the plans of a Custom Schooner drawn and built by John Alden in 1931. The Original had been built by Great Lakes Boat Building Corporation for Mr. Sterling Morton of Chicago. The construction of the steel hull has been kept as close as possible to the original design and specifications.
The original vessel built in 1931 once raced against "America" – and won!
Steel Hull with steel frames and stringers of exceptional strength. (S-framed hull)
Steel Superstructure with massive oak panelling under teak-marineply.
Stainless Steel Portholes in Superstructure
Steel Portholes in Hull
The vessel has been owned by some well known personalities who had little opportunity to actually enjoy this head turning beauty.
She never the less received a "back to new" (or even better than new) refit during 2005/2006 whilst which a teak deck was added further reflecting the extraordinary quality this yacht can pride herself with.
Following some years of neglect by the next owner she eventually did receive another major refit between fall 2010 and fall 2011 during which she once again was brought back to former glory and not one piece of equipment had been left out from servicing or replacing.
Today, as of November 2011 she shows in almost immaculate perfection and is ready to take someone to any corner of this world, pretty much at any time. In August 2015 it was in port in Palma de Majorca in a state of abandonment.

Former names
Former flag
Galleria fotografica
Photo gallery

Web Master Enrico Veneruso©2007-2017