|
Ro/Pax
| ||
CORSICA
SERENA SECONDA
( dal/from 16.05.2011 EUROPEAN VOYAGER) |
Classificazione
|
Classification | R.I.Na n. 72932 - 100 - A - 1.1 | ||||||||
Bandiera
|
Flag | Italiana - Italian | ||||||||
Armatore
|
Owner | Medinvest Savona - Italiy | ||||||||
Operatore | Manager | Corsica Ferries -Sardinia Ferries | ||||||||
Impostazione chiglia | Keel laid | 24.10.1973 | ||||||||
Varo
|
Launched | 25.05.1974 | ||||||||
Consegna
|
Delivered | 06.09.1974 | ||||||||
Cantiere
navale
|
Shipyard | HDW NOBISKRUG - RENDSBURG - GERMANY | ||||||||
Costruzione
n.
|
Yard number | 683 | ||||||||
Tipo di
scafo
|
Hull type | scafo singolo - single hull | ||||||||
Materiale
dello scafo
|
Hull material | acciaio ordinario - ordinary steel | ||||||||
Nominativo
Internazionale
|
Call Sign | I K Z X - | ||||||||
I.M.O.
International Maritime Organization
|
7350090 | |||||||||
M.M.S.I.
Maritime Mobile service Identify
|
247566000 | |||||||||
Compartimento
Marittimo
|
Port of Registry | Genova | ||||||||
Numero di Registro | Official Number | |||||||||
Posizione attuale | Actual position | |||||||||
Stazza
Lorda
|
Gross Tonnage | 9.089 Tons | ||||||||
Stazza
Netta
|
Net Tonnage | 2.826 Tons | ||||||||
Portata
( estiva )
|
DWT (summer) | 1.198 Tonn | ||||||||
Lunghezza
max
|
L.o.a. | 118,66 m | ||||||||
Lunghezza tra le Pp | L. between Pp | 107,85 Tonn | ||||||||
Larghezza
max
|
Breadth max | 20,72 m | ||||||||
Altezza
di costruzione
|
Depth | 6,87 m | ||||||||
Pescaggio
max
|
Draught max | 4,85 m | ||||||||
Bordo libero
|
Freeboard | 760,00 mm | ||||||||
Motore
principale
|
Main engine | 4 - Atlas-Mak 9M453K - 4S 9cyl-line 320 x 420 Trp - 500 rpm | ||||||||
Potenza
motore
|
Engine power | 9.416 kw | ||||||||
Velocità
max
|
Speed max | 21,5 kn | ||||||||
Eliche
di propulsione
|
Propellers | 2 - passo variabile / controllable pitch | ||||||||
Passeggeri
|
Passengers | 1.076 | ||||||||
Autoveicoli
|
Cars | 370 | ||||||||
Metri di
carico
|
Lanemetres | 440 m | ||||||||
Bunker | Bunker | |||||||||
Navi gemelle | Sister ship | |||||||||
Inserita
|
Posted |
10.10.2010
|
||||||||
Aggiornata al | Last updated |
16.02.2017
|
||||||||
INFORMAZIONI
STORICHE
HISTORICAL
INFO
On 19.09.1978 due to the strong wind and propulsion problems can not enter the port of Varberg and is diverted to Gothenburg where the passengers were landed and then distributed to Varberg to repair the damage. 10.12.1978 on the dry ends off Lime Grenaa, and remained there for several days. In 1983 it was sold to Panama SA and used on the route Tourship La Spezia - Bastia. on 24.04.1983 is renamed CORSICA SERENA II. In October 1999, passed to Medinvest SpA, Genova, Italy, is renamed CORSICA SERENA SECONDA.
|