Classificazione
|
Classification
|
D.N.V./G.L.
n. 25481- 1A1
Tanker for chemicals and oil E0 ESP HL(1.055) TMON VCS(2) - IMO CHEMICAL
3 |
Bandiera |
Flag
|
Hong
Kong |
Armatore |
Owner |
PARAKOU
SHIPMANAGEMENT - HELLERUP - DENMARK |
Operatore |
Manager |
TORM
- HELLERUP - DENMARK |
Impostaione
chiglia |
Keel
laid |
09.04.2005 |
Varo |
Launched |
01.11.2005 |
Consegnata
|
Delivered |
04.01.2006 |
Cantiere
navale |
Shipyard |
STX
Shipbuilding Co., Ltd. - Changwon - South Korea |
Costruzione
n. |
Yard
number |
1183 |
Tipo
di scafo |
Hull
type |
doppio
scafo - double hull |
Materiale
dello scafo |
Hull
material |
acciaio
- steel |
Nominativo
Internazionale |
Call
Sign |
V
R B O 7 -
|
I.M.O.
International
Maritime Organization |
9304590 |
M.M.S.I.
Maritime Mobile Service Identify
|
477089400 |
Compartimento
Marittimo |
Port
of Registry |
Hong
Kong |
Numero
di Registro |
Official
Number |
|
Posizione
attuale |
Actual
position |
|
Stazza
Lorda |
Gross
Tonnage |
30.091
Tons |
Stazza
Netta |
Net
Tonnage |
13.602
Tons |
Portata
(estiva)
|
DWT
(summer) |
49.999
Tonn |
Dislocamento
leggero |
Light
Displacement |
10.049
Tonn |
Lunghezza
max |
L.o.a. |
183,0
m |
Lunghezza
tra le Pp |
L.
between Pp |
173,90
m |
Larghezza
max |
Breadth
max |
32,23
m |
Altezza
di costruzione |
Depth
|
19,10
m |
Bordo
libero |
Freeboard |
5.983,00
mm |
Pescaggio
max |
Draught
max |
13,13
m |
Motore
principale
|
Main
engine |
1-
Man-B&W STX 6S50MC-C - 127 rpm |
Potenza
Motori |
Engine
power |
9.488
kW |
Velocità
massima
|
Max
speed |
14,20
kts |
Eliche
di propulsione
|
Propellers |
1
- passo fisso / fixed pitch |
N.
cisterne |
Tanks
n. |
12
+ 2 slop |
Volume
cisterne |
Cargo
capacity |
53.519 m³ |
Pompe
di carico |
Cargo
pumps |
12 |
Acqua
dolce |
Fresh
water |
|
Acqua
di zavorra |
Water
ballast |
23.435,5
m³ |
Bunker |
Bunker |
|
Navi
gemelle |
Sister
ship |
|
Inserita |
Posted |
25.02.2023
|
Aggiornata
al |
Last
updated |
25.02.2023
|
|
Former
names
until
01.2016
NJORD ERIC
|
Former
flags |
Galleria
fotografica
|
|
Photo
gallery
|
|