|
Moto
Trasporto Costiero
|
Coastal
cargo ship
| |||
GORGONA
|
Bandiera | Flag | Italiana - Italian | |||||||||
Armatore | Owner | Marina Militare Italiana - Italian Navy | |||||||||
Ente di appartenenza | Of Institution | COMGRUPAUS UNO | |||||||||
Codice dell' AOO | AOO Code | MINGORGON | |||||||||
Impostazione chiglia | Keel laid | 1985 | |||||||||
Varo | Launched | 12.07.1886 | |||||||||
Entrata in servizio | In service | 23.12.1986 | |||||||||
Cantiere navale | Shipyard | Cantiere Navale Morini - Ancona - ITALY | |||||||||
Costruzione n. | Yard number | C/122 | |||||||||
Tipo di scafo
|
Hull type | scafo singolo - single hull | |||||||||
Nominativo Internazionale | Call Sign | I G D D - | |||||||||
I.M.O. International Maritime Organization | |||||||||||
M.M.S.I. Maritime Mobile Service Identity | |||||||||||
Numero d'identificazione | Id umber | A 5347 | |||||||||
Porto di base | Home Port | La Spezia | |||||||||
Stazza Lorda | Gross Tonnage | ||||||||||
Dislocamento max |
Displacement max | 631 Tonn | |||||||||
Lunghezza max | L.o.a. | 56,72 m | |||||||||
Larghezza
max |
Breadth max | 10,0 m | |||||||||
Altezza di costruzione | Depth | ||||||||||
Pescaggio
max |
Draught max | 2,6 m | |||||||||
Motore principale | Main Engine | 2 - ISOTTA FRASCHINI ID 36 8V - diesel | |||||||||
Potenza Motori | Engine Power | 2 x 647 Kw ( tot.1.294 Kw) | |||||||||
Eliche di propulsione | Propellers | 2 - a cinque pale/5 blades | |||||||||
Velocità massima | Max speed | 14,0 kn | |||||||||
Armamento | Arms | Predisposizione per l'installazione di 1 mitragliera da 20 mm e di mitragliatrici calibro 7,62 del tipo MG 42/59 | |||||||||
Strumentazioni elettroniche | Electronic equipments | Radar -GEM Elettronica MM/SPN-753 | |||||||||
Mezzi di carico | Cargo gear | 1 - gru/crane15 tonn | |||||||||
Autonomia | Range | 1.500 a/at 14,0 kn | |||||||||
Equipaggio | Crew | 32- 4 ufficiali/officers - 28 sottufficiali/pretty officers | |||||||||
Navi gemelle | Sister ship | CAPRERA - LIPARI - TREMITI - PANTELLERIA - CAPRI | |||||||||
Inserita |
Posted |
06.03.2016
|
|||||||||
Aggiornata | Last updated |
06.03.2016
|
|||||||||
Moto
Trasporto Costiero (MTC), capoclasse della classe GORGONA,
(ex MTC 1011
fino al 1988) Le sei unita` sono state progettate
per svolgere le loro attivita` nei mari nazionali assolvendo servizi
di trasporto di mezzi, materiali vari ed assistenza in genere. I
dati e le informazioni sono stati ricavati dal sito del Ministero
della difesa alla sezione Marina Militare Italiana
Moto
Transport Coastal (MTC), class president of the class GORGONA.
(ex MTC 1011 until 1988 )
The six units have been designed to carry out their activities in the national seas absolving means of transport or services, various materials and assistance in kind. They may in particular be used for: - Logistic support of hydrofoils and fast means; - Supply of drinking water and fuel to other ships or islands; - Transportation of material in bulk or in pallets. Operation when needed, you can quickly transform into units by defense being arranged for the laying of sea mines So like can, given the predisposition to the transport means and the existence of emergency on board of a suitable clinic for the first assistance to the shipwrecked and people generally affected, carry out rescue operations. Compared to other units of the class, they have you made any changes in the central-forward: raising of the sides of a level up to be one with the bow and the central structure, the presence of two new oblo` side and crane repositioned to sommita`. In most two antennas for radio communications and antenna dome for satellite communications MAGNAVOX MX2400. Data
and information were obtained from the website of the Ministry of
Defense in section Italian Navy.
|