|
Ro/Pax |
||
SILJA
EUROPA
|
Classificazione
|
Classification | B.V. n. 38J418 - I Hull Mach - Ice class IA Super , AUT-UMS (SS) , MON-SHAFT - Ro-ro passenger ship | |||||||||||||
Bandiera
|
Flag | Estonia | |||||||||||||
Armatore
|
Owner | TALLINK GRUPP AS - Finland | |||||||||||||
Operatore | Manager | TALLINK GRUPP AS - Finland | |||||||||||||
Impostazione chiglia | Keel laid | 06.12.1991 | |||||||||||||
Varo
|
Launched | 23.01.1993 | |||||||||||||
Consegna
|
Delivered | 05.03.1993 | |||||||||||||
Cantiere
navale
|
Shipyard | JOS. L. MEYER GmbH & Co. - Germany | |||||||||||||
Costruzione
n.
|
Yard number | 627 | |||||||||||||
Tipo di
scafo
|
Hull type | scafo singolo - single hull | |||||||||||||
Materiale
dello scafo
|
Hull material | acciaio - steel | |||||||||||||
Nominativo
internazionale
|
Call Sign | E S U J - | |||||||||||||
I.M.O.
International Maritime Organization
|
8919805 | ||||||||||||||
M.M.S.I.
Maritime Mobile Service Identify
|
276807000 | ||||||||||||||
Compartimento
marittimo
|
Port of Registry | Tallinn | |||||||||||||
Numero di matricola | Official Number | ||||||||||||||
Posizione attuale | Actual position | ||||||||||||||
Stazza
Lorda
|
Gross Tonnage | 59.912 Tons ( ITC 69 ) | |||||||||||||
Stazza
Netta
|
Net Tonnage | 41.248 Tons ( ITC 69 ) | |||||||||||||
Portata
( estiva )
|
DWT (summer) | 4.650 Tonn | |||||||||||||
Lunghezza
max
|
L.o.a. | 201,78 m | |||||||||||||
Lunghezza tra le Pp | L. between Pp | 171,60 m | |||||||||||||
Larghezza
max
|
Breadth max | 32,0 m | |||||||||||||
Altezza
di costruzione
|
Depth | 14,70 m | |||||||||||||
Pescaggio
max
|
Draught max | 6,80 m | |||||||||||||
Bordo libero
|
Freeboard | 2.405,00 mm | |||||||||||||
Motore
principale
|
Main engine | 4 - Man-B&W - 6L58/64 - 6 cyl - 58.0 cm x 64.0 cm - 428 rpm | |||||||||||||
Potenza
motore
|
Engine power | 31.800 Kw | |||||||||||||
Velocità
max
|
Speed max | 21,5 kn | |||||||||||||
Eliche
di propulsione
|
Propellers | 2 - passo variabile / controllable pitch | |||||||||||||
Passeggeri
|
Passengers | 3.013 | |||||||||||||
Autoveicoli
|
Cars | 400 | |||||||||||||
Metri di
carico
|
Lanemetres | ||||||||||||||
Bunker | Bunker | F.O. 1.120 m3 | |||||||||||||
Navi gemelle | Sister ship | ||||||||||||||
Inserita
|
Posted |
24.01.2016
|
|||||||||||||
Aggiornata al | Last updated |
24.01.2016
|
|||||||||||||
Questa nave fu ordinata ai Meyer Werft
di Papenburg dalla Rederi Ab Slite, appartenente al consorzio Viking
Line. Durante la costruzione la corona svedese subì una svalutazione
del 10% e la compagnia di navigazione non potè più pagare
la nave, che varata lo stesso con il nome di
EUROPA nel gennaio 1993, con le insegne dellaViking
Line.
The yard took over the property, and hired to Silja Line for ten years. She entered service for the Finnish company by the name of SILJA EUROPE and sailed to various destinations in northern Europe. In September 1994 and took part in the rescue of the sinking of the ferry 'ESTONIA, saving a survivor. In 2005 it was finally acquired by Silja Line, in turn acquired by Tallink the following year. In 2014 the ship was chartered to be used as accommodation for the workers building the Gorgon Gas Projec, a system of production and distribution of natural gas. The car lasted 14 months, from October 2014 to end of 2015. Following the ship returned to Europe and the Tallink it announced the return line between Helsinki and Tallinn in March.
|