|
Ro/Pax - Ferry
|
||
GNV
ANTARES
|
Classificazione
|
Classification | L.R.S. n. - 100A1 FERRY:NORTH SEA AND ENGLISH CHANNEL SERVICE BETWEEN THE LIMITS OF NEWCASTLE TO RIVER ELBE AND PLYMOUTH TO BREST CR:MOVABLE DECK - LMC, UMS | ||||||||||
Bandiera
|
Flag | Italiana - Italian | ||||||||||
Armatore
|
Owner | Grandi Navi Veloci SpA - Genova - ITALY | ||||||||||
Operatore | Manager | Grandi Navi Veloci SpA - Genova - ITALY | ||||||||||
Impostazione chiglia | Keel laid | 09.05.1986 | ||||||||||
Varo
|
Launched | 08.1986 - ristrutturata/refitted 2002-2016 | ||||||||||
Consegna
|
Delivered | 31.05.1987 | ||||||||||
Cantiere
navale
|
Shipyard | |||||||||||
Costruzione
n.
|
Yard number | 1033 | ||||||||||
Tipo di
scafo
|
Hull type | scafo singolo - single hull | ||||||||||
Materiale
dello scafo
|
Hull material | acciaio ordinario - ordinary steel | ||||||||||
Nominativo
Internazionale
|
Call Sign | |||||||||||
I.M.O.
International Maritime Organization
|
8503797 | |||||||||||
M.M.S.I.
Maritime Mobile Service Identify
|
||||||||||||
Compartimento
Marittimo
|
Port of Registry | Napoli | ||||||||||
Numero di Registro | Official Number | |||||||||||
Posizione attuale | Actual position | |||||||||||
Stazza
Lorda
|
Gross Tonnage | 31.598 Tons | ||||||||||
Stazza
Netta
|
Net Tonnage | 18.174 Tons | ||||||||||
Portata
( estiva )
|
DWT (summer) | 6.748 Tonn | ||||||||||
Lunghezza
max
|
L.o.a. | 179,35 m | ||||||||||
Lunghezza tra le Pp | L. between pp | 169,50 m | ||||||||||
Larghezza
max
|
Breadth max | 25,35 m | ||||||||||
Altezza
di costruzione
|
Depth | 17,91 m | ||||||||||
Pescaggio
max
|
Draught max | 6,187 m | ||||||||||
Bordo libero
|
Freeboard | |||||||||||
Motore
principale
|
Main engine |
4 - Wärtsilä -Sulzer 16TM410 |
||||||||||
Potenza
motore
|
Engine power | 19.200 kW | ||||||||||
Velocità
max
|
Speed max | 19,30 kn | ||||||||||
Eliche
di propulsione
|
Propellers | 2 - passo variabile / controllable pitch | ||||||||||
Ponti | Decks | 3 | ||||||||||
Passeggeri
|
Passengers | 1.000 | ||||||||||
Equipaggio | Crew | 120 | ||||||||||
Autoveicoli
|
Vehicles | 850 auto/cars o/or 180 camion/trukcs | ||||||||||
Metri di
carico
|
Lanemetres | 2.250 m | ||||||||||
Teu | Teu | |||||||||||
Bunker | Bunker | |||||||||||
Navi gemelle | Sister ship | PRIDE OF YORK | ||||||||||
Inserita
|
Posted |
04.05.2021
|
||||||||||
Aggiornata al | Last updated |
04.05.2021
|
||||||||||
Le due società madri di North Sea Ferries hanno effettuarono gli ordini di costruzione in due località separate. P&O presso Govan Shipbuilders Ltd. sul fiume Clyde, e Nedlloyd presso Nippon Kokkan KK Ltd. (ora JFE Holdings) a Yokohama, in Giappone. La NORSUN è entrata in servizio sulla rotta Hull-Rotterdam. Nel maggio 2001, la P&O Ferries ordinò LA PRIDE OF HULL e la PRIDE OF ROTTERDAM. La NORSUN fu sollevata dal servizio sulla rotta Hull-Rotterdam, e passò sulla rotta Zeebrugge. Nell'ottobre 2016 la compagnia decise di ristrutturare la nave. Nell'ottobre 2020, la P&O a causa del calo del traffico creato dalla pandemia del Coronavirus la mise fuori servizio insieme alla gemella PRIDE OF YORK , e il 15 dicembre 2020, ha annunciato su che il servizio sarebbe stato interrotto dal 1º gennaio 2021 e che le navi sarebbero state demolite. Il 12 aprile 2021 la PRIDE OF BRUGES e la nave gemella PRIDE OF YORK vengono acquistate dalla compagnia italiana Grandi Navi Veloci. Le due navi ad oggi sono arrivate a Napoli ed in manutenzione per prendere servizio sulla rotta Napoli - Palermo.
MS
PRIDE OF BRUGES was built as MS NORSUN
for North Sea Ferries as part of their response to the need for larger
vessels in the mid to late 1980s. The 1974 ships MV NORLAND
and MV NORSTAR were proving to be very popular, and were running
at capacity. Therefore, North Sea Ferries designed their "3rd
Generation" overnight ferry. The two parent companies within
North Sea Ferries placed their orders in two separate locations. P&O
placed theirs at Govan Shipbuilders Ltd. on the River Clyde, and Nedlloyd
placed their order at Nippon Kokkan KK Ltd. (Now JFE Holdings) in
Yokohama, Japan.
NORSUN entered service on the Hull-Rotterdam route. In May 2001 P&O Ferries ordered LA PRIDE OF HULL and PRIDE OF ROTTERDAM. NORSUN was lifted from duty on the Hull-Rotterdam route, and passed on the Zeebrugge route. In October 2016 the company decided to refurbish the ship. In October 2020, due to the drop in traffic created by the Coronavirus pandemic, P&O put it out of service together with its sister PRIDE OF YORK, and on December 15, 2020, announced on that the service would be discontinued from January 1, 2021 and that the ships would be scrapped. On 12 April 2021 the PRIDE OF BRUGES and the sister ship PRIDE OF YORK are purchased by the Italian company Grandi Navi Veloci. The two ships to date have arrived in Naples and are undergoing maintenance to take up service on the Naples - Palermo route.
|