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Nave
da passeggeri
Passengers
ship |
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ACHILLE
LAURO
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Classificazione | Classification | R.I.Na - 1OOA -1 .1 - NAV. L | |||||
Bandiera | Flag | Italiana - Italian | |||||
Armatore | Owner | Achille Lauro - Napoli - ITALY | |||||
Operatore | Manager | Star Lauro - Lauro Lines - Napoli ITALY | |||||
Impostazione chiglia | Keel laid | 01.1939 | |||||
Varo | Launched | 01.07.1946 | |||||
Consegnata | Delivered | 21.11.1947 | |||||
Cantiere navale | Shipyard | Koninklijke Maatschappij "De Schelde" Shipbuilding - Amsterdam - Netherlands | |||||
Costruzione n. | Yard number | 214 | |||||
Tipo di scafo | Hull type | scafo singolo - single hull | |||||
Materiale dello scafo | Hull material | acciaio - steel | |||||
Nominativo Internazionale | Call Sign | I B H E - | |||||
I.M.O. Internationa Maritime Organization | 5390008 | ||||||
M.M.S.I. Maritime Mobile Service Identify | |||||||
Compartimento Marittimo | Port of Registry | Napoli | |||||
Numero di Registro | Official Number | 1110 | |||||
Posizione attuale | Actual position | ||||||
Stazza Lorda | Gross Tonnage | 23.629 Tons | |||||
Stazza Lorda PANAMA | PANAMA G. T. | 24.834 Tons | |||||
Stazza Lorda SUEZ | SUEZ Gross T. | 24.629 Tons | |||||
Stazza Netta | Net Tonnage | 13.397 Tons | |||||
Stazza Netta PANAMA | PANAMA Net T. | 12.341 Tons | |||||
Stazza Netta SUEZ | SUEZ Net T. | 18.797 Tons | |||||
Portata (estiva) | DWT (summer) | 4.925 Tonn | |||||
Lunghezza max | L.o.a. | 195,97 m | |||||
Lunghezza tra le Pp | L. between Pp | 176,53 m | |||||
Larghezza max | Breadth max | 24,99 m | |||||
Altezza di costruzione | Depth | 11,70 m | |||||
Pescaggio Max | Draugth max | 8,649 m | |||||
Bordo libero | Freeboard | 5.530,00 mm | |||||
Motore principale | Main Engine | 8- Sulzer 8 cyl - 140 rpm | |||||
Potenza Motori | Engine Power | 23.872 Kw | |||||
Eliche di propulsione | Propellers | 2 - passo fisso / fixed pitch | |||||
Velocità massima | Max speed | 23,0 kn | |||||
Passeggeri | Passengers | 1.515 | |||||
Equipaggio | Crew | 320 | |||||
Ponti | Decks | 9 - | |||||
Navi gemelle | Sister ship | ||||||
Affondata | Sunk |
02.12.1994
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Inserita il | Posted |
16.02.2014
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Aggiornata al | Last updated |
19.08.2019
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La
Rotterdamsche Lloyd ordinò la nave nel 1938, il cui nome doveva
essere WILLEM RUYS. Lo
scafo fu impostato nel 1938 a Vlissingen, Olanda, ma la costruzione
a causa della 2^ guerra mondiale fu ritardata.
Il 30 novembre 1994, in navigazione al largo della Somalia, scoppiò
un incendio che tre giorni più tardi, il 2 dicembre 1994 ne
causò l'affondamento. Questo incidente causò due morti,
uno dei quali schiacciato da una scialuppa di salvataggio durante
un'errata manovra nelle fasi di evacuazione e uno per complicanze
cardiovascolari. La maggior parte dei passeggeri e dell'equipaggio
furono tratti in salvo dalla nave panamense HAWAIAN KING, il resto
dell'equipaggio fu trattao in salvo dalla fregata ZEFFIRO della
Marina Militare Italiana che rientrava da una missione a Jedda. Le
indagini che seguirono l'affondamento stabilirono che non vi furono
colpe o dolo. La nave giace a circa 5.000 metri di profondità
a circa 95 mg dalle coste della spomalia. Aggiornamento
effettuato il 19.08.2019 grazie al contributo del Sig. Leonardo WEMBAGHER
The Rotterdamsche
Lloyd ordered the ship in 1938 , whose name was to be WILLEM
RUYS . The hull was laid in 1938 in Vlissingen , the Netherlands,
but due to the construction of the 2nd World War it was delayed. The period of service with the line Lauro Mediterranean Shipping was also marred by a hijacking took place on 7 October 1985. While maintaining a Mediterranean cruise with on board 201 passengers and 344 crew members off the coast of Egypt , was hijacked by a commando of the Front for the Liberation of Palestine (FLP ) . For the solution of this episode were active all international diplomacy , and at first it seemed that the matter would be resolved positively and without incident , however it was discovered that the terrorists had killed his passenger paralyzed jew nationality American Leon Klinghoffer . On
30 November 1994 , at sea off the coast of Somalia, a fire broke out
three days later, on December 2, 1994 caused it to sink . This incident
caused two deaths , one of them crushed by a lifeboat during a wrong
maneuver in the early stages of evacuation and one for cardiovascular
complications. Most of the passengers and crew were rescued from the
Panamanian ship HAWAIAN KING , the rest of the crew was rescued by the
Treaty itself ZEFFIRO the Italian Navy frigate that was part of a mission
to Jeddah . The investigations that followed the sinking stated that
there was no fault or willful misconduct. The ship lies at about 5,000
feet deep to about 95 mg of the coast of Somalia .
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